peyami

Peyami Nazik hakkında....

17 Kasım 2012 Cumartesi

Rock trip

İçimizi ısıtan güneşli günlerden herhangi biri, bizler ona 31 ekim 2012 ve çarşamba diyoruz.İşte o gün öğlene doğru Metin (Yılmaz)'in arabası ile Kadirs'ten (Olympos)  Özgür (Taşkın) ve beni alması ile bu yılın bahar aylarından itibaren Metin ile planladığımız tura başladık.
Demre'de yemek,Finike'de çay molasından sonra Kaş tabiki Kaş kamping....
Akşam turlanan çarşı daha doğrusu cam satan dükkan (ama ne cam her bir parça ayrı , orjinal yani tamamen el yapımı, çok ince ayrıntılar ayrıntılar.İsveç'ten bir muhteremin eserleri imiş) da geçen bol zamandan sonra Kaş team ile sohbet buluşması koca bir partiye dönüyor,denizi yukarıdan gören yürüyüş yolunun kenarındaki piknik masasında oturacak yer kalmıyor insanlar artık ayakta...Sinan,shirly,deniz,sevcan,çağlar,seçkin ve diğer arkadaşlar...
Ve turumuzun ilk tırmanış günü 1 Kasım Kaputaş.Bisiklet turum kapsamında Shirly ile tırmanma şansı bulduğum Kaputaş'ta bu kez şenlik gibi bir ortamda tırmandık.Daha önce deneyip tırmanamadığım 'Kaputaş 6b+' ın ortalarına yaklaştığım bir yerde ipi çekip ağzımda tutuyor ikinci kez ipi çekme sırasında düşüyorum,düşüyorum ve havada askıda kalıyorum.Aşağı bakınca kimsede bir şey olmadığını görünp rahatlayınca  'indir' diyorum.Daha önce ayak olarak bolca kullanımdan siyahlaşmış tufa benim sol ayağımı kullanmam sırasında ömrünü tamamlayıp kopuyor, neyseki aşagıdaki iki emniyetçiye de bir şey olmadı.Daha sonra Uzun çarşı 6c/6c+ onsiht R.P. ve yeni bir rota bence 6b+ onsiht tırmanıp kaybettiğim morale tekrar kavuştum.Kaputaş' ı ise ancak ertesi günü tırmanabildim.
Üçümüzde ekmeklerimizi yemiş olmanın keyfi ile yol alıyoruz Kaş'tan Faralya'ya doğru. Ancak katılmadığım uzun çarşı esnafının sezon sonu partisinin videolarını izleyince ah çekip bir dahakine diyorum.
Ve ani bir kararla yolu kısaltıp 'Gay' köyüne yedi burunlara yöneliyoruz ve light house. Görsel zenginlik karşısında nutkum tutuluyor,akıllara zarar sakinlik dinginlik. Denizi koy koy 400-500 m yukarıdan izlemek, kuş uçmaz kervan geçmez bir yere konuşlanan light house'un taş ve ağaçtan görünümü ve de hikayesi inanılır gibi değil.
Sabah kahvesine uğradığımız 'Alamut Şengül/Şerafettin' mekan ise ayrı bir hava ayrı bir güzellik alınan stablize yollar derken gerçek güzellik Faralya'daki rotalar ve faralya.
Sadece moon walking 6a+ ve butterfly valley 5c+  tırmanabildiğimiz rotalar. Sex bomb 7a  otura otura istasyon görebiliyoruz ve de ikinci gün sex bomb için ısınmayı tamamlama niyeti ile girdiğimiz Nuclear Assoult 6b den tokatı yiyor ve tası tasağı topluyoruz... Ne rotalar ama emeğe saygı,büyüyüp gelişip tekrarına diyoruz...
Ve sıcak insanlar diyarı Göcek;Feride,ailesi,Rıchard...Destek konfor super ama tırmanısta hüsrana devam.kolay rotalardan sonra sinan'ın iki ip rotasında alt tarafı çürüklük nedeniyle zorla tırmanıyoruz 6c oldugu soylenen üst tarafına metin de ben de kalkamıyor ve toplanıyoruz.neyseki diğer bölgede güzel kısa bir 8- yi oturarak tırmanıyoruz.
Ve yağmurlu günler Bafa,gece ve öğlene kadar yağan yağmurdan sonra bir kaya bloğunda ürettiğimiz iki rota ile eğleniyoruz.
Akşamın karanlığında güçlükle bulduğumuz Kelkayalar (Denizli)...Ev yapımı şarap, ev yapımı peynir,biten ev yapımı yoğurt ama köy bisküvisi ile tamamlanan alışveriş.   Hava   soğuk öyle böyle değil kış sanki,yağmurda çiseliyor ve Yakup'un mescidinde üflenen ev yapımı şarap ile kafa güzelmi güzel...Ama gerçek güzellik yine sabahla beraber rotalarda.Başlanan tırmanışa Mustafa (Çetinkaya) 'ların gelmesi ile daha eğlenceli bir hal alıyor.Delikler,cepler,monolar ama neredeyse tüm rotalarda bir kilit mevcut.Mustafa'nın önerisi ile sol elimle yalandan tutulan iki parmak ile geçilen Müfredat 7- rotasının kilidi ve titreyen bacaklarım.Kelkayalar da ekmeği metin yiyor eline sağlık arkadaşım.Denizli team elinize sağlık  rotalar oldukça kaliteli.Daha sıcak ve dinlenik iken tekrar ziyarete gelmeği diliyorum ...
Ve nihayet 11 Kasım , sabah ayrılan Özgür'den sonra öğleden sonra metin ile  dağları aşarak yeni seyehat planları ile Olympos'a dönüyoruz...