peyami

Peyami Nazik hakkında....

25 Temmuz 2012 Çarşamba

Altı günde soluksuz sinop-hopa...
Bir çok yönden çok beğendiğim sinop'tan 15 temmuz sabahı 05.07 de ayrıılıyorum.48 km uzun in çıklardan sonra karadeniz oto yoluna ulaşıyorum.oto yoldan önce jandarmanın çevirmesine takılıyorum; radaramı girdim diye sorunca eğlenceli bir sohbet başlıyor kadirli'li başçavuş ile...ve sonra yola devam edıyorum.Bafra'ya        7-8 km kala gözüme kestirdiğim bir ilk öğr okulu bahçesinde kamp için izin alamıyor ve devam ediyorum. Ama bu kez yavuz selim camii bahçesinde kamp için izin alıyorum, 11 h lik mesai ile   116 km yol olarak bafra'dayım.
Sabah ezandan önce kalkıp toparlanırken gelen imam ile konuşuyoruz, imam hemen bana hakkını helal ediyor dün akşam benden aldığı ince ayarın bedeli olarak.ve yine çok erkenden 04.55 te hareket ediyoruz. ve    rahtça ilerliyoruz. ancak samsun'a gelince trafik sinirlerimi bozuyor, ve en son beni sıkıştıran araca sövüyorum ama kendimden utanıp hemen bir kahvehaneye çekip çay içerek sakinleşmeye çalışıyorum.ve Terme'de     km ler ce ford transit görüyorum oto galerilerinin önünde ve beynime not düşüyorum, terme - ford transit...  ve terme'yi biraz geçince devlet has nin karşısındaki çamlık alanda kamp için izin alıyorum.saat 16.00 olmuş, 11 saatlik mesai ile 131 km yol alarak terme'deyim.
ve sabah 17 temmuz 05.30 da hereket ediyorum ama 30-40 km yol aldıktan sonra yorgunluk çöküyor bütün vücuduma. bunun üzerine fatsa'dan supradyn alarak dinamizim sağlıyorum. ve ordu'ya yaklaşırken tüneller,tüneller ama bir tanesi tam 4 km uzunluğunda ve mantel olarak yoruluyorum.böylece 14.06 da      117 km yol ile piraziz(ordu) öğretmen evine ulaşıyorum.  
sabah yine erkenden 05.15 te yüyüyoruz.bulancak,giresun,keşap,espiye,tirebolu,görele,eynesil,beşikdüzü ve 13.51 de 120 km yol ile vakfıkebir öğretmen evindeyim...yüksek albenili ekmek lerin kenti vakfıkebir'de binaların standartı yok , rast gele 3,4,5,6,7 katlı binalar (adana gibi) çirkin görüntü veriyor ama odam ;ücret ödeyerek kaldığım en güzel,ferah mekan,tam karadeniz cephesine  sahip ufku sonsuz karadeniz...
sabah 19 temmuz erken kalkmama rağmen tekrar yatıp biraz daha uyuyorum ve tur kapsamında ilk kez sabah duş yapabiliyorum.böylece 07.14 te hareket ediyorum.ve 10.40 gibi ulaştığım KTÜ kapısından     Ozan N.ile yıllar öncesinden alıntılı sohbet ediyoruz.daha sonra tokat ve samsun'lu iki bisikletli gezgini bulunduğum su başına davet edip sohbet ediyoruz.ve yol devam ederek oto yolun hemen kenarındaki gözüme ilişen okul bahçesi için sürmene'nin içine süzülüyorum. ve müdür mehmet aygün'den izin alarak sürmene dursun karabacak ilk öğr.okulu bahçesine kampımı kuruyorum, saat 14.30 ve 95 km yol alarak sürmene'deyim.okul bahçesinde tanıştığım genç (yaş aralıkları 9,15,16,20...40) lerin hepsi bu okulda ya okuyor ya da mezunlar...
ve nihayet randevu sabahı 20 temmuz, ve ramazan ayının ilk günü. 05.15 te hareket ederek hızlı hızlı yol alıyorum ama daha dikkatli yediğim,içtiğim için saat 8-9 gibi vücutta çözülmeler başlıyor bundan sonra ramazana insanlara aldırmadan beslenmemi yapıyorum.96 km yol aldıktan sonra öğlene doğru uykumun gelmesi ile bisikleti yatırıp bir yarım saat süper uyumusum. ve bundan sonra çok dinamik bir şekilde yol alarak saat 16.20.de 138 km yol ile hopa öğretmen evindeyim.
Böylece altı günde dinlenme vermeden sinop'tan hopa'ya ulaşıyor ayrıca karasu'dan başladığım karadenizi    20 günde hopa'da sonlandırıyorum.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder