peyami

Peyami Nazik hakkında....

13 Temmuz 2012 Cuma

Dağlar,tepeler,rampalar,çok ciddi inişler,korkudan inemeyip yürümeler,tüneller tüneller,yağmurlar,heyelanlar ve sel noktaları.batı karadenizin haşin coğrafyasını 1 temmuz sabahı karasu'dan başlayarak ereğli,zonguldak,amasra,tekkeönü,kurucaşile,cide,doğanyurt,abana,ayancık derken sinop , anadolu'nun en kuzeyi 13 temmuz.
Can I help you? sorusuna evet edebilirsinizyanıtım ile önce evinde misafir eden ibrahim bey sonrada çadırımı kurabileceğim yeri göstermesi ile rahatladım.1 temmuz pazar günü hareket ettiğim karasu'dan sahillerin çok kalabalık,camilerin de bahçesiz ya da inşaat olması sebebiyle ağrıyan sol dizimle beraber 95 km yol ile tüneller o kadar çok tünellerden geçerek ereğli'ye gelebildim.
Ertesi gün kömür kokan şehiri zonguldak'ı kat edip şehrin çıkışında beycuma'ya varmadan 56 km yol ile bir çeşme kenarında ve de çeşmeden su doldursn insanların deyimi ile güvensiz bir yerde yağmura yakalanarak konaklıyorum.
Saah 3 temmuz kalkıyorum tüm vadi siyah bulutlarla kaplı bu nedenle tekrar yatıyor ve bulutların dağılması ile 06,30 da hareket ederek beycuma,çaycuma ve bartın.sonra çok uzun bir rampa ile 500 m irtifa kat edip sonra 7-8 km çok ciddi bir inişle amasra'ya fren sıkmaktan parmaklarım uyuşmuş bir durumda varıp     Zeliha I.ile buluşuyorum.Amasra'yı geziyoruz ve amasra'yı kuşbakışı gören ahatlar köyüne Zeliha'ların evine ayrı ayrı gidiyoruz ve mehmet amcanın yemekleri...
ve sabah yağmur nedeniyle geç hareket etmeme rağmen yinede yakalanıyoruz yağmura. ve ancak 38 km yol alarak tekkönü (hisar) köyüne varabiliyorum.
ve sabah erkenden yola çıkıp 8 km yol ile kurucaşile'ye varıyoruz. ve inegöl'e otobüs varmı? hayır olmaz ancak cide'ye gidebilirsin. peki tamam cide'ye nezaman otobüs?ve az sonra gelen otobüs beni almadı tabiki bağajda yer yok nedeniyle. ve başka otobüs yok,saat 10 da bir minibüs var diyorlar, yani ruh halim bozulmuş bir durumdayım. ve otele gidiyorum.duştan sonra sabah 08,30 yatıyor 16 da kalkıyorum bir tek öğlen uyanıp sandeviç yemiştim.2-3 km çok dik rampa sonra 2-3 km inişler yani çok dik iniş ve çıkışlar telef etmiş beni. ve bu yol durumu genel olarak cide'ye,inebolu'ya ayancık'a ve en son sinop'a kadar (son 25 km hariç) devam edecekti.
Bu kez ertesi gün 31 km yol ile cide'ye rahat bir şekilde ulaşıyorum,dinlenme çok iyi olmuş.                          'Gideros' ; doğal iki mendireğe sahip olan küçük bir koy ve ilk kez yol köy yada kasabanın içinden geçmiyor ve ancak kuş bakışı görebiliyorum.çay içmek başka bahara kalıyor.harika  doğayı gözlüyorum.
ve nihayet yağmurlar bitiyor ve bende 10 temmuz salı günü tekrar hareket edip 10 h.lik mesai ile yorucu bir gün sonunda 76 km yol alarakdoğanyurt'a geliyoruz. ve doğu karadeniz tarafından gelen Erkan Ç.ile aynı kampı paylaşıyor ve bolca laflıyoruz.eriyen asfalt nedeniyle özellikle arka lastiğin dişleri tamamen zift ve küçük taşlarla dolu temizlemek çok zamanımı aldı ve yorucu oldu.
Sabah Erkan ile vedalaşıp ters yönlere doğru hareket ediyoruz.az sonra Gürcistan'dan gelen 4 kişilik bir istanbul ekibi ile tanışıyoruz.günde 100 km nin altına düşmüyorlarmış.gençlik diyorum. ve 62 km yol alarak abana çıkışında bir kamp alanına yerleşiyorum. ve bugünde lastikleri temizlerken iki parmagım su topluyor.
ve sabah dahada erken 05,12 de hareket ediyorum ve yine yorucu bir gün sonunda 85 km yol alarak ayancık çıkışındaki avcılar-atıcılar piknik alanına kampımı atıyorum.
Sabah denizin içinden doğan güneşi abana'dan izliyor ve de akşam denizin içinden batan güneşi ayancık'tan izlemem bir sunum gibiydi.
Gecelerin kısa olması ve akşamın ilk saatleri konuşmaların,müziğin bol olması bazı günler 4-5 h lik uyku ile yola çıkmama neden oluyor.bugünde böyle günlerden biri idi. 52 km lik yolu zor koşullarda kah bisikleti yatırıp uyuyarak kah mide bulantısı ile atlatıp anadolu'nun en kuzeyi sinop'a ulaşıyorum.
Bu tarihi kentin tarihi mahpushanesini ziyaret etmek ilk işim oldu.çok kısa turlama ile gezdiğim cezaevi tüylerimi diken diken etmeye yetti bile.o koşullarda bir saat bile orada geçirebilmeyi hayal edemiyorum.
Anadolu'nun en kuzeyinden tarihi sinop mahpushanesinden sevgiler,selamlar...ilk  önce Shirly D. ve Esra Ö.'e acil şifa dileklerimle selamlar. ve sonrada kızlarıma,dostlarıma,adana team,geyikbayırı,olympos,kaş,göcek,bodrum,kaynaklar,bursa,ve amasra'lı tırmanış arkadaşlarıma ailelerine  ve onlar sayesinde tanışıp yardımlarını esirgemeyen güler yüzlü arkadaşları ve tabiki her ne sebeple bile olsa adımı zikredenleri selamlıyorum, anadolu'nun en kuzeyinden tarihi sinop cezaevinden...