peyami

Peyami Nazik hakkında....

12 Haziran 2012 Salı

göcek,çökertme,bodrum,bafa derken karaburun yani en batı ve tabiki kaynaklar...
Kaş,kaş kamping; mavilik derinlik suyunun soğukluğu ama ufkun,hayallerin sıcaklığı cepheden meis ve hasır köşkte içilen mehmet efendi kahveleri...ve kaputaş,bölgenin ilk rotası herkese göre güçlü bir mantel gerektiriyor,bende o kadar yok,oturarak rotayı bitiriyorum, sağol shirly bu tırmanış günü için...
bir misafirim var tabakta meyve ile başlıyoruz derken yemekte makarna ,yoğurt,domates,salatalık elimle besliyorum yetmedi çöpten salatalık kabukları ile devam ediyoruz çok açız sanırım çünkü cüsse küçük,
bir kaplumbağa...'sevilecek ne çok canlı var paylaşacak ne çok lokma var bilene,öğrenene'...
sabah (28.05.12) erken kalkıp 06.35 tekerlek döndü. ilk mola tabiki 'kaputaş'..kayaları,rotaları selamlıyorum,
kayalara rotaları açarak yeni bir can veren arkadaşlar ve onlara her türlü yardımlarını esirgemeyen insanlar keyfiniz daim olsun...
ve eşen'i tahminen 5-6 km geçip 'çobanlar' köyü (80.94 km ve saat 14.30) cami bahçesi bu geceki konaklama mekanım...
sabah bu kez 06.20 de hareket ile 11.45 te 58.26 km yol alarak göcek'teyim...öğleden sonra dinlenip ertesi gün
(30.05.12) feride ile kayalara gidip kolayından tırmanıyoruz...feride,dükkanı vede annesi, kahve saatleri, taze fasulye,pilav,cacık,kızartma...anne yemekleri ve komşuluk ilişkileri ve güzel sohbetler güzel...
gece bir türlü uyutmayan sivrisinekten sonra 05.55 de tekerlek döndü.kaçak girilen tünelin çıkışında görevli kucağa çagırdı;bende ücret ödeyecekmiyim abi-senin tünele girmen yasak kardeşim-ama ben tünelin kaldırımından geçtim-geçmişin gari yapacak bir şey yok- bağlaması ile aşagıya doğru coşarak aktım saat 15.00 79.73 km ile akyaka orman kampındayım...20 tl ücret içime oturdu var oldugu söylenen duşu duştan başka her şeye benzetebilirim buna rağmen denizi,konumu on numara sakinleri ise üç numara 01.06.12...
sabah bu kez 06.20 de hareket ettim egemen'lere (bodruma) doğru...bolca inişli çıkışlı 18 km yol aldıktan sonra asıl rampaya daha başlamadıgımı öğreniyor ve titriyorum...ve bir 18 km yol alarak daha dogrusu zirve yaparak bugün toğlamda 36 km yi 5.30 da alabilmiştim bunun üzerine frenleri sıkmaktan bir hal olmuş durumda 45 km yol ve saat 13.00 de ören deyim ve bol dinlenme...ören-milas 45 km , bodrum-milas 48 km olduğunu düşünerek egemen beni yolda karşılayacak böylece bende bodrum'dan devam edecegim yola,yeni karar...
ören'den tekrar hareket eder etmez kayalardan yola bakamıyorum ve bolca foto çalışıyorum abilere göstermek üzere..bana göre bölge olabilecek potansiyele fazlası ile sahip bir kayalık ve ören'e 2-3 km...     ve çökertme; türkülere konu olmuş köy,abimle konuşuyoruz...ve saat 15.30 da çökertme rampasını inmiş 61.73 km yol kat ederek mazı kavşagında egemen'le buluşuyoruz, ve paşa ilk kez bir taşıta biniyor ve bodrum 02.06.12...
'kollarım kımıl kımıl titriyor...soluksuz yürümenin neredeyse imkansız olduğu rampalarda paşamı sürüklemek.bitirdi..18 km rampa çık çıkabildiğin kadar' paylaşıyorum sanal aleme bodrum'dan...egemen-esma canlı kıpır kıpır. aynı gece ve ertesi gün bodrum ,gümüşlük,yalıkavak,ortaköy ve kale aktif dinlenme... egemen ve esma'nın aileleri ile tanışıp yemekler ve sohbetler...
feride'nin emanet atlasını bulamıyorum...ne yapacagız...
sabah (04.06.12) egemen ve esma nın bodrum girişine kadar bizi servis yapmalarının güzelliği ile 06.25 te pedala çıktım ve 45 km sonra 10.30 da milas'tayız ve mola enişteyi arıyorum...vede 14.30 da 83.50 km yol alarak bafa zeybek kampinge yerleşiyoruz...ama çadırın bir polü patlıyor deli rüzgardan (imbat)ve dış katman bir kez daha yırtılıyor...ama hiçbirşey moralimi bozamıyor... 'mademki tırmanış yok ozaman ne yapım bira içelim' deyip kendime bira ısmarlıyorum...gölün kıyısında,kayaların üzerinde vede gün batımında yudum yudum...bodrum'un canlı aktif dinlenmesinden sonra bafa tam bir rehabilite oldu...                                  sabah (05.06.12) 07.30 da kahvaltı için oturdugum kayanın üzerinde 2h geçmiş ve devam; göle,ördeklere,balıkçıllara,ufuklara,hayallere.....
zeybek kamping sahipleri ile laflıyorum; sizin burlarda yılan varmıdır netür vardır-yılanmı gördün-deyiveriyo-
bende evet-biz karayılan deriz deyo 'o' buralarda dolanır ahırdaki fareleri yer sonra dut ağacına gelip dut yer biz onu öldürmeyiz-diyor sanki tavuklardan,ineklerden bahseder gibi anlatıyordu...siyah kalın en az 2 m anaç bir kara yılan yaklaşık 2-3 m mesafeden bolca bakıştık ve foto çalıştım...
bu sabah (07.06.12) 06.02 de bafa dan ayrılıyor ve 50 km yi 4 h de aldım diye seviniyorum ama bu çok kısa sürüyor, yağmurdan kaçamayıp yakalanıyoruz ama küçücük otobüs duragı önce bizi sonra motorcuları ve yayaları koruyor,ıslatmıyor... 10 km yol alıp sökedeyim ve ikinci yagmur...ceren'den hava durumlarını ögreniyor ne gidersem deyip yola devam...kuşadası içerisinde selçuk sapagını teyit için sormam kafa karıştırıyor ve çağlar ç.dan acil yol destegi alıyorum  az sonra bu kez ön vites en küçük dişliden diğerine geçmiyor...ve hemen dağ bisiklet ibrahim'den tamir destegi alıyorum,sıkışan küçücük bir taş sorun yaratmış tam çözdüm teşekkür tel dan sonra çiş yapayım derken pantolonun düğmesi kırılıyor ama yola devam...
saat 18.30 ,113.18 km yol almış iken kuşadasını kuzey batıdan muhteşem manzaralı yol kenarındaki çam ağacının yanına çadırımı kuruyorum,ahmetbeyli...
sabah 06.05 te seferihisara doğru hareket ediyorum...küçük küçük in çıklar ama suyum çok az tedirginim... petrolun marketı saat 08.30 acılacakmış, artezyen suyu ile mataraları dolduruyorum ve suyun tadı farklı.. iki gün ağzımdan gitmedi farklılık...güllük'ün bitimi ile uzun rampalar başlıyor neyseki inişlerde var..sağ üst baldırımda biraz sinyal var rampalarda tam zorlamıyorum böylece 18 km daha yol alarak sığacık-seferihisar a geldiğimde 68.92 km ve 13.25 olmuştu direk pansiyon buldum duş alıp uzanıyorum tabi önce çamaşır yıkama...iki kez horlama sesime uyanmalı böylece 3 h uyumuşum...akşam üzeri sığacık ta dolanıyorum şirin bir yer dar sokaklar,beyaz tek katlı evler,yaşlı bakkaldan düğme de buluyorum ve besleniyorum... sıgacıkta hava 21.00 de kararıyor,batı...
ve sabah yıne erkenden 06.05 de yola çıkıp onur ş.dan alınan yol destegi ile kısa inişli çıkışlı yoldan kolayca urla'ya sonrada çevre yoluna giriyoruz ve karaburun tabelası keyfle devam ediyorum... ama asıl karaburun yoluna girince trafik korkutuyor,yol gerçek eski antalya sahil yolu ama trafik yogun ve hızlı gün cuma haftasonu da degil...iki tehlike yaşıyorum birincisinde yoldan aşagı inerek üstüme gelen magandadan kurtuluyorum digerinde ise kamyonun biri gerçek yalayarak geçti,daha önceki tırlar falan çok çok iyi imiş...ama devam diyor fakat vites 1-3 pedal dönmüyor rüzgar çok şiddetli bende kuyruğu kıstırıp geri dönüyor gülbahçe'ye bisikleti bağlayıp dolmuşla karabura'a gidiyorum...mordoğan'dan  önce balıklıova dan sonra bir adet kamping görüyorum karaburun'a kadar ama serbest kamp atılacak yerler bolca hissediyorum...
ve benim için memleketin en batısı karaburun'dan selamlıyorum ; kızlarımı,kadim dostlarımı,akrabalarımı, adana team i,geyikbayırı olympos kaş göcek bodrum lu tüm tırmanıcıları,yeni tanıştığım arkadaşları ve dedikodu bile olsa adımı zikreden arkadaşları...
ve sabah erkenden kaynaklar'a dogru pedal basıyorum...30 km sonra güzelbahçe'de berrin karakaya ile migrosun önünde buluşup kahvaltı yapıp sohbet ediyoruz sonra ters yönlere yol alıyoruz ikimizde...
10 km sonra narlıdere'den otobana giriyorum , kaçak... kısa süre sonra her yer polis kaynıyor ama bana karışan yok derken diğer taraftan bir el işareti vede az sonra yanımda biten motorlu polis kibarca uyarıyor ama polisler bitmiyor ve tabıı bende çok hızlı değilim,,,yoruldum ama duramıyorum ve bu kez kaba bir ikaz yiyorum ve sonunda küçük bir sorgu sohbeti ve sonrada burcu g.ın tam tarifi gibi kaynaklar sapagından çıkıyorum...ama köy bir türlü görükmüyor...bugün pedalda üst üste dördüncü günüm...ve nihayet 74.75 km ve saat 15.15 de köy meydanındayım...küçük bir alış veriş ve kamp yeri ,huzur...dinlenirken erdem'lerin gelmesi keyfimi yerine getirdi...yarın tırmanış diye konuşuyoruz...
bugün 10.06.12 seyehate çıkalı üç ay olmuş, takvim olarak tahminen yarısı , km olarak ise üçte biri bitmiş 1506 km yol katetmişiz paşayla...sabah yine erken uyanıyorum ama tekrar yatıp 9 gibi çadır dışına çıkıyorum ilk kez matı dışarı serip efil efil uzanıyorum veeee mat patlıyor...
bazı günler hala oldukça duygusal oluyorum nedensizce, çaglar b.nın aladağlardan araması dünkü duygusallığıma iç yağmurları doldurdu...
neyse erdem'ler geldi ve tırmanış,berna'nın gelmesi ile küçük küçük tırmanıyoruz ve en son 2006 da ziyaret ettiğim bölgede temiz bitiremediğim 'tatu' yu bol betalı olarak tırmanıyorum...
tırmanışı seviyorum bana hala çok büyük keyf veriyor....
ve kayalardan herkesten önce ayrılıp çok hafif bir yükle (sağolasın erdem) karşıyaka'ya akıyorum bir 37 km yol ile tersane kafede erdem'le buluşuyoruz......

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder